Detoxifiati-va organismul cu ajutorul patrunjelului!

Patrunjelul este o planta des in bucataria romaneasca la condimentarea unei game diverse de mancaruri. In egala masura, se utilizeaza radacina pivotanta si frunzele fara de care gustul mancarurilor ar fi altul.

Desi il consumam intr-o forma sau alta in fiecare zi, nu suntem mereu constienti de proprietatile sale medicale. Va prezentam in continuare proprietatile curative ale patrunjelului si in ce tipuri de afectiuni este recomandat. La o scurta analiza, patrunjelul contine vitaminele A, B, C, E, mangan, fier, calciu, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, sulf si iod.

Cum poate fi consumat pătrunjelul

Sucul obţinut dintr-o legătură de pătrunjel se poate bea zilnic, preferabil în loc de mic dejun, sau poate reprezenta o gustare ce va fi luată la o distanţă de 1,5-2 ore de masa principală. Rădăcina de pătrunjel poate fi folosită ca diuretic, consumată sub formă de infuzie, iar frunzele stimulează digestia.

Beneficii ale pătrunjelului:

  • 1. Pătrunjelul este bogat în vitamina C.
  • 2. Îmbunătăţeşte digestia, prevenind astfel balonările şi indigestia. Ajută funcţia hepatică.
  • 3. Ajută la buna funcţionare a rinichilor, prin dizolvarea calculilor renali.
  • 4. Îmbunătăţeşte nivelul de estrogen şi reface circulaţia sangvină a tractului genital feminin.
  • 5.  Stimulează sistemul imunitar datorită conţinutului extrem de bogat în vitamina C, betacaroten, vitamina B12 şi clorofilă.
  • 6. Pătrunjelul poate combate icterul, este eficace în blocajele care pot apărea la nivelul funcţiei hepatice, al plǎmânilor şi rinichilor.
  • 7. Frunzele pot vindeca tǎieturile adânci, vânǎtǎile şi pot fi folosite în alimentaţia pacientului oncologic.

Pătrunjelul devine periculos pentru organism atunci când se consumă în exces. În mod special, sucul poate afecta sistemul nervos. Pătrunjelul este o remediu cu un suc concentrat, prin urmare, recomandam să nu bea mai mult de 30-60 de grame în formă pură.

Daca sunteti insarcinata sau daca alaptati, sunt contraindicate curele cu patrunjel, insa il puteti consuma in cantitati moderate in felurile de mancare pe care le preparati in mod curent. Patrunjelul contine si apiol, o substanta care induce contractii uterinesi care pot avea efecte nedorite asupra evolutiei sarcinii. De asemenea, apiolul poate reduce cantitatea de lapte din sani. Asadar, evitati consumul intensiv in aceasta perioada delicata!

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *